El paramotor és un petit motor amb una hèlix de fusta o fibra de carboni que acoblat a l'esquena d'un pilot de parapent li permet enlairar-se des d'un terreny pla, guanyar alçada a voluntat i mantenir-se a l'aire el temps que es vulgui. Converteix el parapent en una aeronau completament autònoma, sense la necessitat d'haver de pujar a una muntanya per a poder enlairar-se, ni dependre de les condicions aerològiques i tèrmiques.
dissabte, 11 d’abril del 2015
Avui hem fet una trobada de gran part dels pilots que volem per Tgn. Hem sortit del camp per fer una ruta fins a Brafim tot i que el dia era tant bo que alguns la han allargat una mica mes. Despres de dos hores de vol hem aterrat per acavar de presentar-nos entre natros i anar a esmorsar. Un dia per recordar i nous companys amb qui compartirem altres estones entre els nuvols.
En el passeig d'avui hem tingut que coordinar per radio la sortida i trajectòria dels Ulm pera que tots puguessem disfrutar del cel. En el petit video es veu com un avió ens pasa per sota.
dimecres, 8 d’abril del 2015
dimecres, 18 de març del 2015
dilluns, 16 de març del 2015
diumenge, 15 de març del 2015
diumenge, 8 de març del 2015
Secastilla
Son les 8 del matí i un vent catabatic carregadet de fret, ens deixa a terra fins casi les 10 del matí. Aprofitem per saludar vells amics i nous coneguts
També es hora per provar alguna vela. Ente elles aquesta sense intradós que sembla prou estable
El "Navajas" fa les gestions telefóniques per averiguar l'estat del vent en altres llocs del territori
Per fí comencem a calentar motors i volar.
Com es previsible en cada trobada de pilots, sol haver incidents. En aquest cas una plegada per sobredireccionar extremadament en els principis de l'enlairament. Per sort el nostre company no va sufrir mes que una lesió lleu al peu i l'orgull una mica tocat.
Com es normal, després de volar toca menjar. Al hora de dinar ens reunim els organitzadors, 5 Catalans i 5 Navarros. Mentres dinem veiem per la finestra com els parapentistes de lliure volen la serra. La radio ens informa continuament la molta cantitat de incidents i accidents que hi ha.
Després de dinar ens reunim per fer una visita guiada a Torreciudad.
A la tarde ens posicionem en un aeródrom on prenem contacte amb els pilotas zonals i des de on podrem volar per la tarde i el dia següent
Ja es hora de recollir material i intercanviar teléfons i mails pera la próxima trobada
dilluns, 23 de febrer del 2015
diumenge, 15 de febrer del 2015
Sant Valentin amb el meu amor
El dia dels enamorats me vaig despertar d'hora per anar al camp i poder disfrutar amb el meu amor Ros 125
El vol va ser curt pero gratificant. aquesta imatge es del moment del aterratge.
divendres, 13 de febrer del 2015
La Mola de Colldejou
Eren cap a les 9'30 del matí quant ens hem disposat a sortir d'un camp sembrat de Els Guiamets i prenent direcció a capçanes. Allí comencem a prendre alçada i aproximació a la Mola de Colldejou la cual era nevada i amb la bassa conjelada. Eren els paissatges tant hipnótics i les pareds verticals tant encisadores que no he pogut resistir-me a fer unes fotos i no adonarme'n que bufava massa fort com pera quedar-me envalaid. En joan Carles m'adverteix i ja es massa tard....... al girar per tornar ja no avançava i el vent em portava cap enrrera. Després de fer cas a les recomanacions del company:
Soltar trims, vaixar alçada i penetrar per una vall entre La Mola i la serra de llaberia.
Finalment he pogut guanyar aquells petits metres que feien que cada cop estés mes prop de sortirme'n.
En acavar aquesta aventureta ens hem dirigit a Marçà i els guiamets on finalment i després de 1h de vol hem aterrat amb els peus i les mans gelades.
Com sempre un bon vol i amb molt bona compañia.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)